سبد خرید

مزایا و معایب کولر گازی (اسپلیت)

مزایا و معایب کولر گازی

مزایا و معایب کولر گازی یکی از موضوعات مهم برای کسانی است که قصد خرید کولر گازی را دارند. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از استفاده از کولرهای گازی و اسپلیت‌ها با ویژگی‌ها و خصوصیات مربوط به آن آشنا شوید. از همین رو در این مطلب قصد داریم که در مورد مزایا و معایب اسپلیت با شما صحبت کنیم. اگر شما قصد خرید هر نوعی از کولر گازی دارید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. در واقع در این مطلب تمایل داریم که بخشی از راهنمای خرید کولر گازی را در اختیار شما قرار بدهیم.

مزایا و معایب کولرهای گازی (اسپیلت)

در سال‌های قبل کولر گازی بیشتر یک وسیله بسیار مدرن و گران قیمت برای خانه‌ها و آپارتمان‌های لوکس و تجملاتی بود. اما امروزه این کولرهای گازی توانسته‌اند به اکثریت خانه‌ها با هر سطح و طبقه‌ای راه پیدا کنند. در واقع بعد از ساخت و تولید کولرهای گازی با توجه به ویژگی‌ها و مزایای کولر گازی، این سیستم‌های سرمایشی، توانسته‌اند جایگزین بسیار مناسبی برای دیگر دستگاه‌های سرمایشی مثل کولرهای آبی، پنکه‌ها و … باشند.

به دلیل استقبال بسیار زیاد از این نوع کولرهای گازی امروزه انواع مختلفی از این کولرهای گازی ساخته و تولید می‌شوند. هر کدام از این کولرهای گازی ویژگی‌ها و مشخصات مخصوص به خود را دارند. شما می‌توانید با توجه به نیازها و انتظاراتی که از یک کولر گازی دارید هر مدل از این کولرها را برای ساختمان و یا منزل خود انتخاب کنید. در ادامه این مطلب مزایا و معایب کولر گازی و اسپلیت‌ها را با جزئیات زیاد با هم بررسی خواهیم کرد.

مزایای کولر گازی(اسپیلت) 

مزایای کولر گازی

واضح است که کولرهای گازی به دلیل داشتن مزایا و ویژگی‌های بسیار زیاد توانسته‌اند بخش بزرگی از بازار دستگاه‌های سرمایشی را از آن خود کنند. در ادامه این مطلب مهمترین این مزایا را برای شما بیان کرده‎ایم.

استفاده نکردن از آب به عنوان خنک کننده

یکی از معایب و مشکلات مهم کولرهای آبی استفاده از آب به عنوان خنک کننده اصلی است. این موضوع باعث می‌شود که رطوبت محیط تا حد زیادی افزایش پیدا کند. به همین دلیل است که در مناطق و شهرهای رطوبتی و ساحلی مثل شهرهای شمال و جنوب کشور، به هیچ عنوان از کولرهای آبی به عنوان خنک کننده استفاده نمی‌شود. زیرا این کولرها باعث می‌شوند که رطوبت هوا به حد بسیار زیاد و غیر قابل تحملی برسد. اما در کولرهای گازی که با استفاده از گاز کولر و کمپرسور،  هوای محیط خنک و سرد می‌شود و از آب به عنوان یک خنک کننده استفاده نمی‌شود. از طرفی این موضوع باعث صرفه‌جویی در مصرف آب در فصول گرم سال می‌شود.

سرعت زیاد در خنک کنندگی

یکی دیگر از مزایا و ویژگی‌های بسیار خوب کولرهای گازی این است که می‌تواند در مدت زمان کوتاهی، بخش بزرگی از فضا را خنک کند. اما این موضوع در مورد دیگر دستگاه‌های سرمایشی مثل پنکه و کولرهای آبی صادق نیست. در واقع اگر می‌خواهید بلافاصله بعد از روشن شدن کولر محیط مورد نظر خنک شود حتماً از کولرهای گازی استفاده کنید.

بی صدا بودن

اما یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب کولرهای گازی در مقایسه با سایر دستگاه‌های سرمایشی، بی صدا و یا کم صدا بودن آن است. در واقع شما در زمان استفاده از این کولر گازی‌ها، هیچ صدایی را نمی‌شنوید. این موضوع در حالی است که کولرهای آبی،  معمولاً در در حین انجام کار از خود صداهای مختلف تولید می‌کنند و مخل آسایش و آرامش شما می‌شوند.

تصفیه هوا با استفاده از فیلترهای مخصوص

اما یکی دیگر از مهمترین مزایای اسپلیت، تصفیه هوا با استفاده از فیلترهایی که برای این موضوع بر روی آن تعبیه شده‌اند،  می‌باشد. در صورت استفاده از هر نوع کولر گازی به خصوص انواع بروز و جدید آن، شما یک هوای سالم و تصفیه شده را استنشاق می‌کنید.

نصب آسان و راحت

یکی از معایب کولرهای قدیمی یا همان کولرهای آبی وجود دریچه است. اگر ساختمانی دریچه‌های کولر آبی نداشته باشد نمی‌تواند به راحتی از کولر آبی به عنوان یک دستگاه سرمایشی استفاده کند. این در حالی است که هر زمانی که بخواهید می‌توانید نصب کولر گازی را در هر قسمتی از آپارتمان و ساختمان خود انجام بدهید. درست است که نصب کولر گازی هم بی‌دردسر نیست، اما آماده کردن محل نصب آن برای همیشه یک کار ممکن و شدنی است.

کاهش تعداد حشرات

خنک کردن هوای محیط بدون مرطوب کردن آن باعث می‌شود که تا حد قابل توجهی تعداد حشرات و انگل‌ها که در فصول گرم سال زیاد هستند، کاهش پیدا کند. این موضوع یکی دیگر از مزایای اسپلیت محسوب می‌شود. پیشنهاد می‌شود که اگر دارای فرزند کوچک هستید حتما برای رهایی از شر این حشرات و انگل‌ها حتما از کولرهای گازی استفاده کنید.

خنک کردن بخش های مختلف ساختمان

شما می‌توانید قبل از نصب کولرهای گازی در مورد مکان نصب آن تصمیم گیری کنید و با این کار می‌توانید هر بخشی از منزل و یا ساختمان را که بخواهید خنک‌تر کنید را انتخاب کرده و کولر گازی را در آن منطقه نصب کنید. البته بهتر است که برای هر بخش از ساختمان متناسب با ظرفیت آن اقدام به خرید اسپلیت کنید.

معایب کولر گازی (اسپیلت)

معایب کولر گازی

درست است که کولر گازی یا همان اسپلیت مزایا و ویژگی‌های خوب بسیار زیادی دارد اما این موضوع باعث نمی‌شود که از معایب مربوط به این کولر و اسپلیت چشم پوشی کنیم. به همین دلیل در ادامه بدون هیچ اغماض و کوتاهی معایب کولر گازی را نیز با هم بررسی خواهیم کرد. اگر شما قصد خرید و استفاده از این اسپلیت‌ها را دارید حتما بعد از مطالعه این مطلب و با آگاهی کامل اقدام به خرید آن کنید.

قیمت بالای کولرهای گازی

یکی از معایب بزرگ و اساسی کولرهای گازی قیمت بالای آن‌ها در مقایسه با دیگر سیستم‌های سرمایشی مثل پنکه و کولرهای آبی است. در واقع بسیاری از افراد قصد خرید کولرهای گازی را دارند اما محدودیت بودجه باعث می‌شود که نتواند این کولرهای گازی را خریداری کنند. در ادامه به شما می‌گوییم چرا با وجود قیمت بالای کولر گازی بهینه‌تر است که از کولرهای گازی و اسپلیت‌ها استفاده کنیم.

بالا بودن مصرف برق

یکی دیگر از معایب اسپلیت استفاده زیاد از انرژی برق است. البته این موضوع در کولرهای گازی مدل قدیمی بیشتر شایع بوده است و در مدل‌ها و برندهای جدید کولر گازی تلاش شده تا حد زیادی این مصرف بالای انرژی برق کاهش پیدا کند. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما خرید کولرهای گازی از برندهای معروف و معتبر و از مدل‌های جدید و به‌روز آن است.

 همچنین پیشنهاد ما به شما این است که در زمان خرید هر نوع کولر گازی به نمودار انرژی آن دقت کنید. مثلاً یکی از کولر گازی‌هایی که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن استفاده کنید کولر گازی دایکین است. از آنجایی که این کولر گازی با توجه به تکنولوژی و فناوری‌های جدید و به روز تولید شده است نمودار انرژی آن بسیار بهینه است و شما می‌توانید با خیال راحت و بدون نگرانی در مورد مصرف انرژی برق این اسپلیت را خریداری کنید.

داکت اسپلیت دایکین دارای سه ظرفیت 24000، 30000 و 40000 است که باید هر کدام از آن‌ها را با توجه به محیط و فضای مورد نظر انتخاب کنید. به این موضوع توجه کنید که اگر بدون توجه به ظرفیت کولر گازی اقدام به خرید کنید محیط مورد نظر شما یا به اندازه کافی سرد نمی‌شود یا بیش از اندازه مورد نیاز سرد می‌شود، که هر دوی این موضوعات انتخاب اشتباه شما را نشان می‌دهد.

افزایش آلودگی هوا

یکی دیگر از معایب کولرهای گازی تولید گازهای مضر است. بعضی از این کولرهای گازی مثلاً کولرهای گازی پنجره‌ای، آلاینده‌های مضر را به هوا می‌افزایند.

منافع کولر گازی بیشتر است یا ضررهای آن؟

مقایسه منافع و مضرات کولر گازی

در قسمت‌های بالا تلاش کردیم تا مزایا و معایب اسپلیت را برای شما بازگو کنیم. اما در این بخش قصد داریم به شما بگوییم که آیا به صورت کلی منافع کولر گازی یا اسپیلت بیشتر است یا ضررهای آن؟ یعنی آیا بهتر است که کولر گازی را خریداری کنیم یا از دیگر دستگاه‌های سرمایشی موجود استفاده کنیم؟

اگر مطلب بالا را مطالعه کرده باشید حتماً مزایا و ویژگی‌های بسیار خوب این کولر گازی شما را وسوسه کرده که اگر از دیگر دستگاه‌های سرمایشی استفاده می‌کنید، از این به بعد از انواع اسپلیت‌ها و کولرگازی‌های مدرن و به روز استفاده کنید. در مورد معایب کولر گازی به موضوعات مصرف انرژی بالا و قیمت بالای کولرهای گازی اشاره شد.

به این موضوع توجه کنید که درست است که کولرهای گازی معمولاً قیمت بالاتری نسبت به دیگر دستگاه‌های سرمایشی دارند اما به این دلیل می‌توانند در مدت زمان کوتاهی، فضا را خنک کنند . پس از مدت زمان کوتاهی می‌توان آن‌ها را خاموش کرد که این موضوع  در نهایت در هزینه‌های ما صرفه‌جویی خواهد کرد. این در حالی است که اگر شما از یک دستگاه سرمایشی مثل کولر آبی استفاده کنید؛ برای خنک شدن یک محیط و فضای کوچک باید مدت زمان زیادی کولر آبی شما روشن بماند و به محض خاموش کردن کولرهای آبی نیز محیط شروع به گرم شدن می‌کند.

پس در طولانی مدت قیمت بالای کولرهای گازی می‌تواند قابل توجیه و کاملا اقتصادی باشد. بهتر است در زمان خرید کولرهای گازی به این موضوع مهم توجه کنید. از طرفی دیگر از معایبی که در مورد کولرهای گازی در مورد آن صحبت کردیم مربوط به مصرف بالای انرژی برق آن‌ها است. این ایراد در مورد کولرهای گازی قدیمی بوده است و سال‌هاست که تلاش می‌شود برای تولید کولرهای گازی و اسپلیت‌های جدید، مصرف انرژی آن‌ها بررسی شود.

به همین دلیل اگر شما در حال حاضر قصد خرید اسپلیت و کولرگازی دارید بهتر است که آن را از بین مدل‌های جدید و از بین برندهای معتبر و یا از بین فروشگاه‌های معتبر مثل فروشگاه جهان تهویه ریما خریداری کنید. ما در مجموعه جهان تهویه ریما تمامی محصولات را با مشخصات و اطلاعات دقیق به فروش می‌رسانیم. همچنین شما می‌توانید قبل از خرید از مشاوره کارشناسان و متخصصین ما در مورد هر محصول استفاده کنید.

سوالات متداول

 چرا کولر گازی از کولر آبی بهینه تر است؟

کولرهای گازی به دلیل سرعت در خنک کردن محیط، نصب آسان و سریع،  نیاز نداشتن به زیرساخت و دریچه، عدم استفاده از آب و …  نسبت به دیگر سیستم‌های سرمایشی مثل کولر آبی بهینه تر هستند.

آیا کولرهای گازی می‌توانند محیط‌های بزرگ را نیز خنک کنند یا خیر؟

 کولرهای گازی دارای انواع مختلفی در سایز و اندازه هستند که هر کدام از آن‌ها قادر به خنک کردن یک محیط خاص هستند. اگر شما قصد دارید که یک محیط بزرگ را خنک کنید باید از کولر گازی‌هایی که برای این محیط‌ها تولید شده‌اند، استفاده کنید.

در شهرهای ساحلی و مرطوب معمولا از چه دستگاه‌های سرمایشی استفاده می‌شود و چرا؟

در شهرهای ساحلی و مرطوب مثل شهرهای شمالی و جنوبی ایران، از دستگاه‌های سرمایشی که خود ایجاد رطوبت نکنند، مثل پنکه و کولر گازی استفاده می‌شود. استفاده از کولرهای آبی به دلیل بیشتر کردن رطوبت محیط و غیرقابل تحمل کردن آن، در شهرهای ساحلی و رطوبتی توصیه نمی‌شود.

Call Now Button
× Chat
Verified by MonsterInsights