سبد خرید

تشخیص کولر گازی اصلی از تقلبی

شناسایی کولر گازی اصل از تقلبی

این روزها تشخیص کولر گازی اصل و تقلبی برای خیلی ها سخت شده استف زیرا برندهای مختلفی در بازار ارائه می شود و فروشندگان محصولات متنوع را با قیمت های مختلف عرضه می کنند. بنابراین کاربران دقیقا نمی دانند کدام کولر گازی اصل و کدام یک مشابه نمونه اصل آن طراحی شده است و کیفیت اصلی را ندارد. حال برای این که وقت و هزینه خود را هدر ندهید و خرید مطمئنی را تجربه کنید بهتر است با ویژگی کولر های گازی اصل و با کیفیت آشنا شوید و قبل از خرید به راحتی بتوانید نمونه تقلبی یا فیک را تشخیص دهید.

اهمیت اصل یا تقلبی بودن کولر گازی

هنگامی که قصد خرید کولر گازی دارید با مدل ها و طرح های مختلف آشنا می شوید اما نمی دانید کدام مدل گزینه مناسبی است یا به راحتی نمی توانید نمونه های فک را از اصل تشخیص دهید؟ امروزه سودجویان بسیاری حضور دارند که نمونه های جعلی را با قیمت اصلی به فروش می رسانند که تشخیص آنها بسیار سخت است. علاوه براین برندهای مختلفی در بازار وجود دارد که خیلی ها از کیفیت و نوع طراحی آنها بی خبر هستند و کمتر کسی می تواند به برندهای جدید اطمینان کند.

 از طرفی نیز برخی برندهای با کیفیت دارای قیمت های بسیار بالایی هستند و خیلی ها توانایی خرید آن ها را ندارند. به همین خاطر، مجبور می شوند با استرس و نگرانی به سراغ قیمت های مناسب بروند، در حالی که از کیفیت آنها بی اطلاع اند. زیرا نمونه های فیک خیلی سریع دچار خرابی می شوند و عملکرد مناسب و مشابه با کولرهای اصلی را ندارند. علاوه براین، هرگز دوام و عمر بالایی از آن ها مشاهده نمی کنید و ممکن است بعد از چند سال شما را مجبور کنند نمونه جدید خریداری کنید.

راهنمای تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی

راهنمای تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی

خرید کولر گازی اصل و ساخته شده توسط برند های معتبر مزایای زیادی مانند کاهش مصرف انرژی و کاهش استهلاک موتور دارد. بنابراین برای خرید آنها باید قیمت بیشتری نسبت به نمونه های معمولی و تقلبی پرداخت کنید. اما نمی توان با در نظر گرفتن هزینه کولر گازی اصل را از تقلبی تشخیص داد. زیرا عوامل موثر بر قیمت کولر گازی زیاد هستند و هر کدام می تواند باعث کم یا زیاد شدن قیمت شوند. تنها راهکار این است که به فروشگاه معتبر و شناخته شده مراجعه کنید؛ فروشگاهی که کیفیت محصولات را تضمین کند و به خوبی شما را با ویژگی کولر گازی اصل آشنا نماید.

همچنین او با ارائه دلایل و مدارک لازم اعتماد شما را جذب می کند و در صورت بروز هرگونه مشکل پاسخگوی شما باشد. در واقع با افزایش هزینه‌های برق کمتر کسی تصمیم می گیرد نمونه های بی کیفیت را انتخاب کند. زیرا باز هم با نصب کولر گازی کم مصرف، قیمت های قبض کاملاً نجومی است. حال تصور کنید نمونه های تقلبی را به جای اصل استفاده کنید ،بی‌تردید با مشاهده هزینه های برق آزرده خاطر می شوید و شاید تصمیم بگیرید برای کاهش هزینه محصولات دیگری تهیه کنید.

مهم ترین پارامترها در شناسایی کولر گازی اصل

مهمترین پارامترها در تشخیص کولر گازی اصل

داشتن تهویه مناسب یکی از مهم ترین تجهیزات لازم برای هر خانه است که با شروع فصل گرم سال خیلی ها به فکر تهیه آن می افتند. کولر گازی یکی از بهترین و پیشرفته ترین ابزارها برای ارائه هوای مطلوب و تازه است که با کمترین دردسر اجرا می شود و قابلیت خنک نگه داشتن خانه در روزهای گرم سال را دارد. به همین دلیل، برندهای مختلفی در تولید کولر اسپیلت فعالیت می کنند و با تکیه بر پیشرفت های امروزی ویژگی های منحصر به فردی برای آنها در نظر می‌گیرند.

برای مثال، کولر گازی های کم مصرف یکی از بهترین انتخاب ها برای کاهش مصرف انرژی است که مورد توجه مصرف کنندگان قرار می گیرد. اما اینکه واقعاً ویژگی های معرفی شده برای طراحی آنها اجرا شده یا نه، مسئله بسیار جدی است که باید قبل از خرید به آن توجه کنید. با داشتن راهنمایی عالی برای تشخیص برندهای بهتر و نمونه های اصل راحت تر می توانید تصمیم بگیرید و خرید عالی را داشته باشید. همچنین دیگر نسبت به روزهای گرم سال هیچ دغدغه ای ندارید.

1- عدم ارائه گارانتی

از مهم ترین راه های تشخیص کولر های با کیفیت داشتن گارانتی معتبر و واقعی است. در این صورت هنگام بروز هرگونه مشکل برای دستگاه به راحتی می توانید از گارانتی آن استفاده کنید و مشکل را برطرف نمایبد. در حالی که نداشتن گارانتی معتبر ممکن است مشکلات مختلفی به وجود آورد و با وجود پرداخت هزینه بسیار به نتیجه دلخواه نرسید.

2- دقت به برچسب فنی

یکی از بهترین راهکارها برای تشخیص کولر فیک یا جعلی، توجه به برچسب فنی است. این برچسب با بیان اطلاعاتی فنی طراحی می شود که تمامی لوازم داخل آن ثبت شده و داده های زیادی در مورد دستگاه و عملکرد آن در اختیارتان قرار می دهد. با مشاهده آن و بررسی کولر گازی راحت تر می توانید به اصلی بودن کولر پی ببرید.

3- وجود برچسب های رنگارنگ جلب توجه

برندهای معتبر و شناخته شده برای خرید محصولات شان از برچسب های مختلف استفاده نمی کنند و هرگز عکس پرچم را به عنوان تبلیغ و لیبل برندهای خود نمیزنند.  متاسفانه برخی فروشگاه ها و فروشنده ها با کمک برچسب های متفرقه و لیبل های مختلف از کشورهای معروف خریداران را متقاعد نمایند از محصولاتشان خریداری کنند.

4- حک لیزر روی موتور کولر گازی

از دیگر نشانه های کولر تقلبی می توان به هک کردن برندهای معروف روی دستگاه موتور کولر گازی اشاره کرد که این  این کار بسیار ساده و راحت است و تنها با دستگاه ساده لیزر انجام می شود. معمولا افراد سودجو با برچسب های مختلف برندهای معروف تصمیم دارند نمونه های چینی و معمولی را با قیمت برندهای معتبر مانند بوش به فروش برسانند و به سودهای گزاف دست پیدا کنند.

5- عدم ارائه خدمات پس از فروش

فروشگاه ها برای ارائه کولرهای متفرقه هیچ گاه خدمات پس از فروش در نظر نمی گیرند و هرگز پاسخ به مشکلات فنی و احتمالی بعد از نصب کولر نخواهند بود. بنابراین قبل از خرید حتما به نسبت به این موضوع مطمئن شوید و در صورتی که فروشگاه هیچ پاسخی نسبت به کیفیت و عملکرد محصولات خود ندارد هرگز اقدام به خرید نکنید.

6- مشاهده برد الکترونیکی پنل خارجی

برای اینکه راحت تر کولر اصل را تشخیص دهید حتما از فروشنده بخواهید که برد الکتریکی دستگاه را نشان شما دهد. برد از دو قسمت پمپر سور و کندانسور تشکیل می‌شود که کولرهای معمولی و تقلبی از بردهای ساده برخوردارند، در حالی که کولرهای اصل برد بزرگ و با کیفیتی دارند.

7- استفاده از کمپرسورهای ۲۴۰۰۰ به جای ۱۸۰۰۰

برای برخی مدل های تقلبی به جای استفاده از کمپرسورهای ۲۴۰۰۰ از کمپرسورهای ۱۸۰۰۰ استفاده می کنند. این موضوع را نمی توان قبل از خرید مشخص کرد، زیرا بعد از استفاده طولانی مدت متوجه آن خواهید شد. بهترین راهکار برای تشخیص راحت این است که کولر گازی را از مرکز معتبر خریداری کنید تا بتوانید در صورت بروز هرگونه مشکل و عدم مطابقت ویژگی های نام برده شده نسبت به دستگاه این موضوع را با مرکز در میان بگذارید.

8- عدم استفاده از گاز  r410

برای مدل های تقلبی هیچ گاه از گاز R410 استفاده نمی شود، در حالی که برای مدل های کم مصرف باید از این گاز استفاده کنند. در صورتی که گاز مورد نیاز دستگاه از نوع R22 است نسبت به اصالت آن شک کنید.

9- بسته بندی باکیفیت و شیک

کولرهای معروف و با کیفیت داخل بسته بندی زیبا و امروزی ارائه می شوند، اما نمونه تقلبی چنین ویژگی را ندارند و بیشتر بر پایه تعاریف فروشندگان به فروش می رسند.

10- فروش با نام های شناخته شده

نمونه های اصل کولر گازی دارای نام های معروف و شناخته شده اند. اما نمونه های تقلبی نام های متفاوتی ندارند و با اسامی مشابه در بازار ارائه می شوند. زیرا برندهای معروف برای جلب مخاطبین و حس رضایت مدل های مختلفی تولید می کنند که آن ها بتوانند نمونه مناسبشان به راحتی خریداری کنند.

دیگر نکات تشخیص کولر گازی های فیک از اصل

  • کولر گازی ها با قدرت های مختلفی تولید می شوند. اگر کولر خریداری شده کیفیت و قدرت لازم برای تامین نیاز شما را ندارد و مناسب آب و هوای منطقه نیست، به عملکرد مناسب آن شک کنید.
  • از دیگر نکات مهم برای تشخیص درست، وصل کردن دستگاه به آمپرسنج است. اگر آمپرسنج دائما در حال نوسان باشد، به کیفیت نامناسب آن پی ببرید. در حالی که آمپرسنج متصل به نمونه های اصلی عددی ثابت را نشان می دهد.
  • همیشه نسخه های باکیفیت صدای کمتری دارند و مصرف انرژی آن ها بسیار کم است. همچنین با ظرفیت مناسب خیلی سریع محیط را خنک می کنند.
  • معمولا فروش کولرهای بی کیفیت و تقلبی به روش های همچون ارسال آن ها به صورت قاچاق و ظاهری همانند با نمونه اورجینال صورت می گیرد.
  • برخی فروشندگان سودجو با چسباندن برچسب های Made in USA روی عبارات Made in China نمونه های تقلبی را به جای اورجینال به فروش می رسانند. آن ها با این کار دچار تخلف می شوند و از ناآگاهی مشتریان سو استفاده می کنند.

کلام آخر

باید قبل از خرید راهکارهای تشخیص کولر گازی تقلبی و اصل را به ذهن بسپارید و با آگاهی و اطمینان بیشتری به بازار مراجعه کنید. همچنین شناسایی ویژگی کولرهای باکیفیت و برندهای معروف در خرید مطمئن شما تاثیرگذار است و بی تردید کمک می کند به راحتی به برندهای تازه وارد روی خوش نشان ندهید. یکی از بهترین و پر طرفدارترین برندهای سازنده کولر گازی برند دایکین است که با تکیه و به روزترین تکنولوژی ها و نیروهای متخصص سیستم های تهویه سرمایشی را طراحی و تولید می کند. کولر گازی دایکین کیفیت فوق العاده ای دارد و با راندمان بالا و بازدهی بالا ارائه می‌شود.

این برند یکی از معروف ترین تولید کننده های کشور ژاپن است که از ویژگی های عالی آن می توان به صدای کم، مصرف پایین، دوام بالا و تصفیه هوای مناسب اشاره کرد. نصب اسپیلت دایکین در کمترین زمان شاهد هوای ایده آل خواهید بود و طراحی و ساخت آن براساس بهترین عملکرد به نتیجه منحصر به فردی رسیده است. شما می توانید محصولات این برند را از مجموعه جهان تهویه ریما تهیه کنید، جهان تهویه دارای نمایندگی رسمی دایکین در ایران است که بدون شک خرید مطمئنی را برای شما رقم می زند و بهترین خدمات پس از فروش را ارائه می دهد.

سوالات متداول

قیمت کولر گازی اصل چقدر است؟

معمولا قیمت کولرهای اصل تضمین شده است و توسط فروشنده اطمینا داده می شود که براساس کیفیت و برند انتخابی هزینه می پردازید.

چگونه چند هزار بودن کولر گازی را تشخیص دهیم؟

مشخصات کولرهای گازی روی بدنه آن ها درج شده است. علاوه براین اندازه پنل و قطر لوله ها از نشانه های رایج برای تشخیص ظرفیت کولر است.

 آیا امکان استعلام سریال کولر گازی وجود دارد؟

با مراجعه به سامانه مورد اطمینان و اعمال سریال می توانید از صحت و اصالت کالا مطمئن شوید.

Call Now Button
× Chat
Verified by MonsterInsights