سبد خرید

انتخاب ظرفیت کولر گازی بر اساس متراژ منزل

راهنمای خرید کولر گازی بر اساس متراژ منزل

کولر گازی برای خانه سرمایه‌گذاری قابل توجهی است که نباید در انجام آن عجله کنید. انتخاب ظرفیت کولر گازی بر اساس متراژ از مهمترین نکات در انتخاب کولر می باشد که باید به آن دقت داشته باشید. تهیه این دستگاه تعهدی گرانقیمت و طولانی مدت است که پیامدهای بزرگی برای هزینه برق و سطح راحتی شما دارد. بنابراین مهم است که قبل از نصب نکات مهم آن را بدانید.

خیلی ها فکر می کنند تهیه بزرگترین کولر گازی انتخاب مناسبی است، اما همیشه بزرگترین، بهترین گزینه نخواهد بود. کولر گازی ها در اشکال و اندازه های مختلف تهیه می‌شود که واحدهای قابل حمل، دیواری و سقفی در بازار موجود است. بنابراین تشخیص این که کدام یک مناسب خانه شما از کمی سخت به نظر می رسد، اما چیزی که همه باید به آن دقت کند انتخاب ظرفیت مناسب است.

چرا باید به ظرفیت کولر گازی توجه کنیم؟

چرا باید به ظرفیت کولر گازی توجه کنیم

خیلی ها تنها به دنبال تهیه کولر گازی های برند هستند، در حالی که گزینه‌های دیگری نیز اهمیت فراوانی دارد. برای مثال، اندازه کولر گاز باید متناسب با محیط انتخاب شود. هرچه محیط بزرگتر و تعداد افرادی که در خانه زندگی می کنند بیشتر باشد نیاز به کولر گازی بزرگتری خواهید داشت. همچنین هر چه منزل کوچک تر و تعداد افراد منزل کمتر باشند باید ظرفیت کمتری برای آن در نظر بگیرید زیرا ممکن است به قدری سرما ایجاد کند که باعث آزار ساکنین شود. به همین دلیل بهترین عملکرد داشتن یک کولر گازی متناسب با شرایط محیطی شما می باشد.

در کل برای انتخاب ظرفیت کولر گازی علاوه بر سایز باید به آب و هوای منطقه، موقعیت شمالی یا جنوبی بودن ساختمان، تعداد پنجره ها و میزان گردش هوا، موقعیت طبقه سکونت و… اشاره نمود. همچنین برای اطلاعات بیشتر برای راهنمای خرید کولر گازی می توانید به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

راهنمای انتخاب ظرفیت کولر گازی بر اساس متراژ خانه

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید کولر گازی توجه به ظرفیت آن است. ظرفیت سرمادهی با توجه به مساحت داخلی فضای مورد نظر انتخاب می شود. برای درک بهتر این موضوع بهتر است ابتدا با عملکرد کولر گازی آشنا شوید. کمپرسور داخل کولر گازی مانند پمپ عمل می کند و وظیفه فشرده سازی هوا یا همان گازها را بر عهده دارد.

گازها به دلیل داشتن دمای جوش پایین در حالت مایع دمای پایینی دارند و احساس خنکی آنها کاملاً حس می شود. کمپرسور با فشرده سازی این گازها و تبدیل آنها به مایع، هوای خنکی را تولید و آن را به سمت پنل کولر گازی ارسال می کند. با عبور هوای خنک شده دمای محیط نیز کاهش پیدا می کند. اندازه گیری ظرفیت کولر گازی بر حسب BTU بیان می شود که به این واحد واحد تغییر دما نیز می گویند. هرچه BTU بالاتر باشد قدرت سرمادهی آن نیز بیشتر است. پس برای خانه های دارای متراژ بالا باید کولر گازی های دارای BTU بیشتر را انتخاب کنید.

بهترین کولرهای گازی را کولر گازی دایکین شکل داده است. برای اطلاعات بیشتر از این برند و یافتن علت چرایی آن به صفحه کولر گازی دایکین مراجعه نمایید.

btu چیست؟

btu مخفف British Thermal Unit می باشد. به معنی قدرت خنک کردن کولر گازی با توجه به مساحتی است که کولر گازی در آن قرار دارد. البته عوامل دیگر نیز در آن موثر است اما مساحت فضا از همه مهمتر و تاثیر گذار تر می باشد. btu بیشتر یا کمتر نشان دهنده سرمای بیشتر یا کمتر کولر نیستند. بلکه تمام کولر گازی ها قدرت سرمایشی یکسانی دارند. btu صرفا قدرت سرد شدن محیط با توجه به محیط می باشد.

جدول انتخاب ظرفیت کولرگازی (اسپیلت) بر اساس متراژ

جدول انتخاب ظرفیت اسپیلت بر اساس متراژ

برای خرید کولر گازی باید به متراژ خانه توجه داشته باشید. به همین دلیل، همیشه مشاوران فروش ظرفیت کولر گازی را متناسب با متراژ منزل پیشنهاد می دهند. برای مثال، کولرگازی های دارای ظرفیت سرمایی مشخص برای مساحت مشخصی قابل انتخاب هستند که هر چه عدد ظرفیت بالاتر رود قدرت سرمادهی دستگاه بیشتر خواهد بود. شما می توانید برای انتخاب گزینه مناسب جدول زیر نگاهی بیندازید تا با اطمینان کامل بهترین ظرفیت کولر گازی را برای متراژ خانه خریداری کنید:

ظرفیت سرمادهی کولرگازی بر حسب BTU

متراژ مساحت مناسب
9000 12 الی 20 مترمربع
12000 20 الی 30 مترمربع
18000 30 الی 45 متر مربع
24000 45 الی 60 متر مربع
30000 65 الی 75 مترمربع
36000 75 الی 90 متر مربع
48000 90 الی 120 مترمربع

 توجه داشته باشید ظرفیت ها و متراژهای مشخص شده در شرایط عادی صدق می کند و در صورتی که موقعیت مکانی خانه متفاوت باشد باید تغییراتی در انتخاب ظرفیت ایجاد کنید.

 آیا هنگام خرید چیلر هم باید به ظرفیت آن توجه کرد؟

آیا هنگام خرید چیلر هم باید به ظرفیت آن توجه کرد؟

یکی از نکات بسیار مهم برای خرید چیلر دقت به ظرفیت آن است. برای بهره مندی از تهویه مطبوع در فصل تابستان باید ظرفیت مناسب را قبل از خرید تعیین کنید. به طور کلی، برای محیط های دارای آب و هوای معتدل در هر ۳۰ متر مربع یک تن تبرید واقعی در نظر گرفته می شود که این عدد برای محیط های سردسیر حدود ۴۰ متر مربع و برای محیط های گرمسیر حدود ۲۰ متر مربع در نظر گرفته شده است.

از دیگر دستگاه های سرمایشی می‌توان به داکت اسپیلت اشاره کرد که در فصل زمستان توانایی گرم کردن محیط را نیز دارد. این ابزار از دو قسمت کندانسور و هواساز تشکیل می شود و عملکرد بسیار شبیه کولر گازی و اسپیلت دارد، اما برای گرم کردن محیط از گردش آب گرم استفاده می کند. برای انتخاب داکت اسپیلت نیز باید به ظرفیت آن توجه ویژه داشته باشید و مدل مناسب را برای محیط موردنظر انتخاب کنید. برای مشاهده و خرید داکت اسپلیت دایکین می توانید به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

کلام آخر

انتخاب ظرفیت کولر گازی به متراژ و شرایط آب و هوای خانه بستگی دارد. اگر تمام نکات را در تهیه آن در نظر بگیرید، بی شک از کیفیت و عملکرد دستگاه لذت می برید و در هوای گرم سال، با خیال آسوده به فعالیت های خود می پردازید. اگر سوالات بیشتری درباره ی نحوه انتخاب ظرفیت کولر گازی دارید می توانید با شرکت جهان تهویه ریما تماس بگیرید.

سوالات متداول

کولر گازی 24000 برای چه فضایی مناسب است؟

معمولا این ظرفیت برای خانه های دارای متراژ 50 الی 60 مترمربع خریداری می شود.

کولر گازی 18 هزار برای چه مساحتی مناسب است؟

این ظرفیت مناسب خانه های دارای متراژ 30 الی 45 متر مربع است.

کولر گازی مناسب برای آپارتمان 80 متری چیست؟

برای خانه دارای متراژ 80 متری می توانید کولرگازی 36000 تهیه کنید.

Call Now Button
× Chat
Verified by MonsterInsights