سبد خرید

کندانسینگ یونیت چیست و کاربردهای آن

کندانسینگ یونیت چیست؟ این دستگاه یکی از پرکاربردترین سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی است که همراه با هواساز طراحی می‌شود و به‌عنوان یک سیستم کامل و تهویه کننده در اختیار مخاطبین قرار می‌گیرد. این ابزار با کمک سیستم‌های خنک کننده به‌راحتی می‌تواند دمای محیط را کاهش دهد و علاوه بر این به‌دلیل داشتن مبدل‌های حرارتی، موجب افزایش دمای محیط می‌شود، اما کندانسینگ بیشتر به‌عنوان دستگاه سرمایشی شناخته می‌شود که برای آشنایی کامل با مشخصات فنی، مزیت‌ها و… در این مطلب همراه ما باشید.
دستگاه کندانسینگ یونیت با داشتن دو عملکرد سرمایشی و گرمایشی ابزاری منحصربه‌فرد برای ساختمان‌های اداری تجاری سالن‌ها مراکز بزرگ و غیره شناخته می‌شود. این دستگاه با بهره مندی از کویل‌ها و برودت هوا دمای محیط را در روزهای گرم کاهش می‌دهد و در روزهای گرم سال با کمک پکیج و موتورخانه‌های مرکزی گرما و لذت بخشی را فراهم می‌کند.
در اصل این ابزار به‌عنوان سیستم خنک کننده ارائه شده است که شباهت زیادی به مینی چیلر ها یا چیلرهای هوایی دارد. همچنین از سیستم تهویه هوا برخوردارند که همانند چیلر تراکمی قابل نصب هستند؛ بدون اینکه نیاز به شیر انبساط و اپراتور داشته باشند. پس با خرید آن هم از سیستم گرمایشی و سرمایشی بهره‌مند هستید و هم از دستگاه تهویه مطبوع مرکزی لذت می‌برید.

_________________________________________________________________________

حتما بخوانید: تفاوت فن کویل با رادیاتور

_________________________________________________________________________

 اجزای کندانسینگ یونیت

این دستگاه سرمایشی و گرمایشی از قسمت‌های مختلف ساخته می‌شود که کویل کندانسور کمپرسور فن لوله‌های متصل کننده قطعات تابلو برق و رسیور مهم‌ترین قسمت‌های تشکیل دهنده آن است. تمامی قطعات مهم به یکدیگر متصل هستند و بین آن‌ها سیال مبدل جریان پیدا می‌کند. عامل حرکت دنده مبرد کمپرسور است که در فاز گازی قرار دارد و از کویل و فن تشکیل‌می‌شود هنگام دمیده شدن هوا از فن و اطراف کویل هوای گرم اضافی مبرد حذف شده و مبرد از حالت گازی به‌حالت مایع تغییر می‌دهد. به همین دلیل نام کندانسور به‌معنای چگالیده شدن مبرد است. برای تهیه این ابزار می‌توانید از مجموعه معتبر و با تجربه جهان تهویه ریما کمک بگیرید، این فروشگاه دارای محصولات متنوع و با کیفیت است که بهترین شرایط را برای خرید مخاطبین ارائه می‌دهد. همچنین قیمت مناسبی برای فروش در نظر گرفته‌است.

انواع کمپرسور کندانسینگ یونیت

کندانسینگ یونیت بر اساس نوع کمپرسور موجود در آن در انواع مختلف تقسیم می‌شود. معمولاً به‌دلیل عدم ظرفیت بالای کندانسینگ ها کمپرسورهای همچون رفتاری و پیستونی و اسکرال در آن‌ها استفاده شده است که هرکدام به اشکال مختلف دور ثابت و متغیر را ارائه می‌دهند.

مزایای کندانسینگ یونیت

این ابزار سرمایشی و گرمایشی مزایای فوق‌العاده‌ای دارد و به‌عنوان پرطرفدارترین انتخابی برای محیط‌های بزرگ است ادامه با این مزایا آشنا می‌شوید قابل حمل بودن راحتی نصب قیمت مناسب و مقرون به صرفه طول عمر بالا انعطاف پذیری بسیار بالا رفع مصرف آب خنک کننده طراحی در کمترین حجم هزینه نگهداری بسیار کم

کاربرد کندانسینگ یونیت

معمولاً در بیشتر صنایعی که تصمیم به حذف سیال عامل آب دارند دستگاه کندانسینگ یونیت استفاده می‌کنند کندانسینگ یونیت بیشتر در محیط‌های سردخانه و دارای سیستم‌های تهویه مطبوع حضور دارد؛ طوری که اواپراتور دستگاه یا ببرید از نوع انبساط مستقیم یا dx coil است.

تفاوت کندانسینگ یونیت با چیلر هوایی

شباهت دستگاه کندانسینگ یونیت با چیلر هوایی بسیار زیاد است، اما تفاوت‌هایی میان این دو وجود دارد. در مدار چیلر از آب استفاده می‌شود، در حالی که در مدار کندانسینگ خبری از آب نخواهد بود. چیلرهای به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که آب سرد با کمک پمپ‌های هواسازها و فن کویل‌های ساختمان جریان پیدا می‌کند و روند سرمایش هوا صورت‌می‌گیرد. کندانسینگ برای اجرای سردسازی از هواسازها و فن کویل‌ها استفاده می‌کند و هوای سرد را مستقیماً ارائه می‌دهد. ویژگی مثبتی که کندانسینگ نسبت به چیلر دارد این است که با عدم حضور آب در مدار، راندمان سیستم بالا می‌رود و از اتلاف بیش از حد انرژی جلوگیری می‌شود. همچنین قیمت کلی سیستم بسیار کاهش پیدا می‌کند. البته قیمت چیلر هوایی به نوع دستگاه و طراحی منحصربه‌فرد آن بستگی دارد. انتخاب برند نیز مستقیماً روی قیمت آن تأثیرگذار است.

عملکرد کندانسینگ یونیت

نحوه عملکرد کندانسینگ یونیت براساس فرایندی به نام سیکل ببرید طراحی شده است که به‌صورت تراکمی بخار فعالیت خود را انجام می هد. هنگام ورود بخار سرد از مبرد خروجی به کندانسینگ یونیت، جریان و بخار سرد متراکم سازی می‌شود. در این شرایط بخار سرد به گرم تبدل می‌گردد و کندانسور موجب افزایش دمای دستگاه خواهد شد. در آخر نیز بخار داغ به‌صورت مایع از دستگاه بیرون می‌رود.

ساختار کندانسینگ یونیت دستگاه کندانسینگ یونیت

این دستگاه از کویل کندانسور، لوله‌های اتصال دهنده قطعات، کمپرسور، فن و.. تشکیل‌می‌شود. سیال مبرد میان این اجرا در جریان آسا و مهم‌ترین عامل حرکت دنده، کمپرسور شناخته می‌شود. ابتدا کمپرسور مبرد را متراکم سازی می‌کند و به کندانسور می‌فرستد. کندانسور نیز از یک فن و کویل ساخته شده که مبرد درون کویل جریان پیدا می‌کند. فن نیز با دمیده شدن هوا داخل کویل، هوای گرم را گرفته و مبرد نیز تغییر حالت می‌دهد. به‌دلیل خنک سازی مبرد با کمک فن خنک، به این ابزار کندانسینگ یونیت فن دار نیز می‌گویند. مبرد بعد از تقطیر شدن وارد سوپاپ می‌شود و در این مرحله شاهد افت فشار خواهید بود. سپس با کمک لوله مسی عایق شده داخل ساختمان هواساز یا فن کویل راه پیدا می‌کند. هنگامی که هوای داخل ساختمان گرم خود را از دست می‌دهد، هوای سرد شده به داخل ساختمان منتقل می‌شود.

در چه مواقعی از کندانسینگ یونیت دو پارچه استفاده می‌شود؟

انتخاب نوع دستگاه سرمایشی یا گرمایشی به شرایط محیطی بستگی دارد. معمولاً برای ساختمان‌های دارای فضای گسترده و بسیار بزرگ، اجرای چیلر همراه با هواساز و سیستم لوله کشی آب سرد پیشنهاد می‌شود و برای محیط‌های دارای متراژ متوسط کندانسینگ گزینه ایده آلی است. گاهی اوقات نیز هنگام رو به رو شدن با محدودیت نصب روف تاپ پکیج، می‌توان سیستم کندانسینگ را اجرا نمود. همچنین در صورت نصب هواساز درون ساختمان و کندانسینگ بیرون از آن و عدم نیاز به هوای تازه، کندانسینگ به‌جای پکیج یونیت انتخاب می‌شود. اما برای سردخانه‌های بزرگ از چیلر هوایی و فن کویل‌ها استفاده می‌کند، زیرا محیط‌های دارای متراژ زیاد نباید با افت فشار و کاهش راندمان سیستم رو به رو شد و با افزایش مقدار مبرد، قیمت اولیه آن نیز افزایش پیدا می‌کند. قیمت چیلر را می‌توان با انتخاب برند ایده آل و فروشگاه مطمئن مطلع شد، علاوه بر این، قدرت آن مهم‌ترین عامل تعیین کننده قیمت است. کندانسینگ ابزاری جذاب برای تولید سرما و گرمای مورد نیاز محیط های صنعتی است که با کمک سیستم لوله کشی ها تبادل انرژی را به خوبی انجام می دهد و هیچ محدودیت برای استفاده و نصب ندارد.

Call Now Button
× Chat
Verified by MonsterInsights