سبد خرید

تنظیم درجه کولر گازی در زمستان و تابستان

تنظیم درجه کولر گازی

سیستم های گرمایشی و سرمایشی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و بهره گیری از فناوری های جدید این قابلیت را دارند که در تمام فصول سال با تنظیم دما، هوای مطبوعی را برای محیط خانه و کار ایجاد کنند. تنظیم درجه اسپیلت و تنظیم درجه کولر گازی  از جمله قابلیت هایی است که می توان برای تمام فصول آن را مورد استفاده قرار داد. اما اینکه درجه کولر گازی در هر فصل بر چه دمایی تنظیم شود، موضوعی است که در این مطلب به آن می پردازیم.

بهترین درجه برای کولر گازی و اسپلیت چند درجه است؟

اینکه بهترین درجه کولر گازی برای تولید سرمایش و گرمایش چه میزان است کاملا به طبع افراد بستگی دارد. میزان سرمایی یا گرمایی بودن افراد، عاملی است که در تنظیم درجه کولر گازی مورد توجه قرار می گیرد. مساحت محیط نیز عامل دیگری است که در تنظیم درجه دستگاه های سرمایشی و گرمایشی مورد توجه قرار می گیرد. علاوه بر آن میزان رطوبت هوا، دمای محیط و در مجموع اقلیم جغرافیایی در این تنظیمات بیشترین تاثیر را دارد. در نظر داشته باشید که دمای مورد نظر در کارکرد کولر گازی و اسپیلت ارتباط مستقیم با مصرف انرژی و هزینه ها آن دارد.

از آنجا که غالبا برندهای مختلف دستگاه های کولر گازی و اسپیلت را دو کاره و مناسب برای فصول سرد و گرم می سازند. به این معنا که این دستگاه ها قابلیت تولید سرما در فصل گرم و گرما در فصل سرد را دارند. از همین رو برای داشتن بهترین درجه ابتدا باید ببینید این قابلیت در این دستگاه ها تعبیه شده یا خیر. شرکت جهان تهویه ریما به عنوان عرضه کننده انواع سیستم های مطبوع دایکین در ایران است که برای خرید انواع دستگاه های سرمایشی و گرمایشی اقدام به خرید کنید. شما می توانید جهت استعلام قیمت کولر گازی دایکین و کسب اطلاعات درباره قیمت سایر دستگاه های تهویه مطبوع با کارشناسان شرکت تماس بگیرید.

تنظیم بهترین درجه کولر گازی در زمستان

تنظیم درجه کولر گازی در زمستان

درجه کولر گازی برای زمستان که باعث تولید گرما می شود طبیعتا عددی بالاتر از میزان تنظیم شده برای تابستان است. در زمستان با توجه به اینکه این دستگاه قابلیت تنظیم و نگهداشت گرما در محیط را دارد بهترین درجه تنظیمی 26 تا 28 درجه سانتیگراد بسته به راحتی افراد دارد. در صورتی که احساس کنید این دما از حد انتظار شما گرمتر یا سردتر است می توانید آن را تغییر دهید.

نکته مهم دیگر اینکه دمای هوا در روز و شب متفاوت است از همین رو با در نظر گرفتن این مساله حتما برای پیشگیری از هدررفت انرژی و کاهش هزینه ها تنظیمات را به درستی اعمال کنید. در نظر داشته باشید که در زمان خرید دستگاه حتما به میزان مصرف انرژی آن دقت کنید. طبیعی است که هرچه میزان مصرف انرژی و کیفیت دستگاه مناسب تر باشد بر قیمت کولر گازی تاثیر خواهد داشت. 

تنظیم بهترین درجه کولر گازی و اسپلیت در تابستان

تنظیم بهترین درجه کولر گازی و اسپلیت در تابستان

برای داشتن بهترین درجه کولر گازی کافی است به سراغ تنظیمات آن بروید. ساده ترین راه  مطالعه راهنمای خرید کولر گازی است. در دفترچه همراه کولرگازی درباره تنظیمات درست دستگاه توضیحات کامل آن آمده است. از آن جا که تنظیم دمای محیط به میزان گرما و طبع فرد بستگی دارد می توان دمای مناسب را انتخاب کرد. بهترین دما برای تولید سرمایش دستگاه در تابستان 22 تا 25 درجه سانتیگراد است. در صورتی که احساس کردید سرمای تولید شده کم است می توانید کمترین درجه کولر گازی را انتخاب کنید. پس از خنک شدن هوا آن را به درجه مناسب تغییر دهید تا دمای هوا متعادل شود.

حداقل و حداکثر دمای کولر گازی چقدر است؟

حداقل و حداکثر دمای کولر گازی

همانطور که پیشتر اشاره شد بهترین درجه کولر گازی برای فصل تابستان 22 تا 25 درجه و برای فصل زمستان گرمترین درجه کولر گازی باید عددی بین 26 تا 28 درجه سانتیگراد باشد. البته برای تنظیم این عدد دمای محیط بیرون بسیار تعیین کننده است. در صورتی که دمای بیرون مناسب باشد می توان برای هوای سرد یا گرم از حداقل میزان تولید سرمایش و گرمایش استفاده کرد. در فصل سرما نیز در صورتی که هوای بیرون بیش از حد سرد نباشد می توان دمای متوسط را انتخاب کرد.

سوالات متداول

برای کنترل مصرف انرژی پس از تنظیم درجه اسپلیت  چه اقدامات دیگری می توان انجام داد؟

کشیدن پنجره ها در فصل سرما و گرما یکی از روش های مناسب برای عدم هدر رفت انرژِ می شود. در فصول سرد می توانید در روزهای آفتابی پرده ها را کنار بزنید  تا کمی محیط داخلی ساختمان با گرمای خورشید گرم شود.  نکته دیگر اینکه در زمان خروج از ساختمان کولر گازی و اسپیلت را خاموش کنید تا انرژِ هدر نرود. در فصل سرما نیز با درزگیر مسیر نفوذ سرما را به ساختمان مسدود کنید تا گرمای تولید شده از این طریق بیرون نرود. استفاده از عایق یکی از روش های مناسب است.

بهترین روش تنظیم کولر گازی و اسپیلت چیست؟

در هر فصل برای استفاده از این دستگاه ها حتما اقدام به سرویس کاری آن بکنید تا تنظیمات به درستی کار کند. همچنین از شارژ گاز دستگاه مطمئن باشید. پس از آن با مطالعه دفترچه راهنما مناسب ترین دما را برای دستگاه انتخاب کنید.

آیا افزایش یا کاهش بیش از حد دما تاثیری بر میزان مصرف انرژی دارد؟

بله. قطعا این موضوع در میزان مصرف انرژی موثر است. همانطور که پیشتر اشاره شد این دستگاه ها قابلیت تنظیم روی دماهای مناسب و متوسط هستند. در این دماها میزان مصرف انرژی کاملا مشخص و کنترل شده است. کاهش کمتر یا بیشتر از اعداد گفته شده می تواند به ازای هر درجه مصرف انرژِ را بیش از 5 درصد افزایش دهد. نکته مهمی که می توانید در زمان خرید دستگاه مورد توجه قرار دهید اینکه حتما به برچسب انرژی دستگاه دقت کنید. و در نهایت در زمان پیک مصرف انرژی از روشن کردن کولرگازی و اسپیلت خودداری کنید.

برای داشتن بهترین دمای مطبوع مهمترین نکته چیست؟

در نظر داشته باشید که برای کنترل میزان مصرف انرژی و نیز داشتن دمای مطبوع باید اقدام به انتخاب دستگاه متناسب با اندازه و مساحت محیط مورد نظر کنید. در این صورت علاوه بر تنظیم دمای محیط، میزان مصرف انرژی را نیز کنترل خواهید کرد.

Call Now Button
× Chat
Verified by MonsterInsights