سبد خرید

بهترین راهنمای خرید کولر گازی

کولر گازی و دکوراسیون

این روزها برای خرید هر محصولی با انواع و اقسام برندهای بزرگ و کوچک روبرو می‌شویم قطعا برای خریدی مطمئن و مناسب با نیاز خود به راهنمایی دقیق نیاز خواهیم داشت. خرید یک محصول تهویه مطبوع مانند کولر گازی هم از این ماجرا مستثنی نیست و بدون یک راهنمای خرید کولر گازی مناسب و دقیق قطعا در انتخاب برندی مناسب و با کیفیت دچار مشکل خواهیم شد. از همین رو ما قصد داریم تا در این مقاله به طور کامل تمامی اطلاعات مورد نیاز شما در خصوص انتخاب بهترین برند کولر گازی، بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر، راهنمای خرید کولر گازی بر اساس متراژ و موارد دیگر را در اختیارتان بگذاریم.

از آنجایی که کولر گازی انواع مختلفی دارد و قبل از خرید این محصول باید با توجه به محل مورد نیاز برای استفاده از آن و البته نوع کاربری مدنظرمان بهترین برند کولر گازی را انتخاب کنیم، بنابراین در ابتدا به صورت مختصر به معرفی انواع کولر گازی خواهیم پرداخت.

انواع کولر گازی

کولر گازی پنجره ای:

این نوع کولر گازی که ساختاری یک تکه دارند در گذشته خیلی مورد استفاده قرار می‌گرفتند و با توجه به محل قرارگیری شان به این نام معروف شدند.

کولر گازی پرتابل:

این نوع کولر گازی نیز مانند کولر گازی پنجره ای از ساختاری یک تکه تشکیل شده است و تنها تفاوت آن با نوع قبلی در این است که می‌توان آنها را به راحتی جابجا کرده در هر نقطه‌ای قرار داد. معمولا از کولر گازی پرتابل برای اتاقک ها و محیط های کوچک استفاده می‌شود.

کولر گازی اسپلیت

کولر گازی اسپلیت که پرطرفدارترین نوع کولر گازی در حال حاضر است از ساختاری دو تکه تشکیل شده که یونیت داخلی یا همان اواپراتور در داخل ساختمان و یونیت خارجی یا کندانسور در خارج از ساختمان و معمولا روی سقف‌ها قرار می‌گیرند. کولر گازی نوع اسپلیت دیواری با توجه به اینکه بیشترین کاربرد در کاربری مسکونی را دارند در انواع و طرح‌های متنوعی راهی بازار می‌شوند که باید در خصوص خرید آنها دقت زیادی به خرج دهید تا بتوانید بهترین برند کولر گازی را تهیه کنید. در مقاله ای دیگر به طور کامل به انواع اسپلیت پرداخته ایم.

فیلمی از معرفی اسپلیت دیواری امورا را مشاهده می کنید:

راهنمای خرید کولر گازی

زیبایی و ظاهر کولر گازی

قطعا یکی از مهمترین مولفه هایی که در انتخاب کولر گازی تاثیرگذار خواهد بود زیبایی و شکل ظاهری کولر گازی خواهد بود که خیلی از شرکت‌ها در این معقوله نتوانسته‌اند موفق عمل کنند و به همین علت سهم بزرگی از بازار را همواره از دست می‌دهند. البته طراحی شکل ظاهری دستگاه تنها برای زیبایی یا قابلیت تطبیق با معماری‌های داخلی متفاوت نیست بلکه مورد دیگری که با طراحی استاندارد و مهندسی شده بدنه یک کولر گازی می‌توان به آن دست یافت، راندمان و کارایی بالاتر دستگاه است. چرا که با طراحی مناسب زوایای مختلف بدنه یک کولر گازی می‌توان به نوع توزیع هوا و مدت زمان عملکرد کولر گازی کمک کرد که در نتیجه در راندمان کولر گازی شما تاثیر به سزایی خواهد داشت. کاری که طراحان برجسته کمپانی دایکین طی سالیان طولانی انجام داده‌اند و آخرین نمونه آن کولر گازی دیواری مدل Emura می‌باشد که هر ساله جوایز بین‌المللی متعددی در زمینه طراحی را از آن خود می‌کند و علاوه بر منطبق بودن با هر معماری داخلی، زیبایی ساختمان شما را دوچندان خواهد کرد، همچنین با توجه به تکنولوژی اینورتر به کار رفته در آن با برچسب انرژی A+++ جزو فوق کم مصرف ترین کولر گازی های موجود در بازار جهانی محسوب می‌شود.

ظرفیت‌های کولرگازی

یکی از مهم‌ترین عوامل هنگام خرید کولر گازی و البته موثر در هزینه اولیه، ظرفیت کولر گازی است که با در نظر گرفتن چند پارامتر به راحتی می توان ظرفیتی متناسب با محیط مورد نظر انتخاب نمود. باید دقت داشت که ظرفیت کولر گازی باید حتما متناسب با نیاز مشتری و شرایط محیط مورد استفاده باشد و فرقی ندارد که ظرفیت کمتر و یا بیشتر در نظر گرفته شود، چرا که در هر دو صورت راندمان و کارایی کولر گازی به شدت پایین می‌آید و به مرور زمان موجب افزایش چشمگیر هزینه‌های جاری شما خواهد شد. واحد اندازه گیری ظرفیت کولر گازی بر حسب BTU/h محاسبه می‌شود و بسته به هر برند مدل‌های متنوع کولر گازی با ظرفیت‌های متفاوتی مانند 9000 BTU/h تا 30000 BTU/h ، به بازار عرضه می‌شوند. هر یک از این کولر گازی ها با ظرفیت‌های متفاوت توانایی تامین سرمای یک متراژ مشخصی را دارند که البته با توجه به کمپانی سازنده کولر گازی و تکنولوژی به کار رفته در دستگاه‌ها متفاوت خواهند بود. به طور مثال کولر گازی Emura با ظرفیت 18000 BTU/h می‌تواند سرمایش یک محیط با مساحت 50 متر مربع را به راحتی تامین کند.

خرید کولر گازی

عوامل موثر در انتخاب ظرفیت کولر گازی

برای انتخاب دقیق ظرفیت کولر گازی هنگام خرید کافی است چند نکته و پارامتر را در نظر بگیرید تا کولر گازی شما با عملکردی بهینه تا مدت ها کار کند. اولین و مهم‌ترین پارامتری که برای انتخاب ظرفیت کولر گازی باید در نظر داشته باشید، مساحت محیطی است که برای تامین سرمایش آن قصد خرید کولر گازی را دارید. همانطور که پیش تر هم به آن اشاره کردیم کولر گازی با هر ظرفیتی بسته به کمپانی سازنده‌اش توانایی تامین سرمایش مساحت مشخصی از یک محیط را دارد و اگر شما به اشتباه ظرفیت پایین تری نسبت به محیط مدنظرتان را خریداری کنید کولر گازی شما باید در تمام طول زمان عملکرد خود در بالاترین حد توان خودش عمل سرمایش را انجام دهد که باعث کاهش طول عمر مفید کولر گازی و افزایش هزینه مصرف انرژی خواهد شد.

مورد دیگری که باید هنگام انتخاب ظرفیت کولر گازی در نظر بگیرید تعداد افراد حاضر در محیط و میزان رفت و آمد آنهاست، قاعدتا هرچه تعداد افراد حاضر در محیط بیشتر باشد به کولر گازی ظرفیت بالاتری نیاز خواهد بود، همچنین رفت و آمد بیش از حد افراد در محیط نیز باعث هدر رفت انرژی و نیاز به عملکرد بیشتر کولر گازی خواهد بود که اگر کولر گازی انتخابی شما ظرفیت متناسبی داشته باشد سریع تر دمای محیط را به دمای مطبوع مدنظر شما می‌رساند. مواردی مانند ارتفاع سقف، آفتاب گیر بودن محیط و به طور کلی توجه به شرایط آب و هوایی از نکات دیگری هستند که توجه به آنها هم باعث می‌شود تا ظرفیت کولر گازی را دقیق‌تر انتخاب کنید. البته کمپانی دایکین ژاپن با ابتکارعمل در خصوص مناطقی با آب و هوای ویژه مانند آب و هوای گرم و خشک خاورمیانه، راه‌حل مناسبی در نظر گرفته و کولر گازی ای با نام تجاری FTNK که یک کولر گازی حاره‌ای و مختص این آب و هوا است را به بازار این منطقه عرضه کرده است که قابلیت عملکرد تا دمای 46 درجه سانتیگراد را دارد و قطعا بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر محسوب می‌شود؛ از همین رو مدت هاست کمپانی دایکین در کشورهای حاشیه خلیج فارس به عنوان بهترین برند کولر گازی شناخته شده است.

کولر گازی از نزدیک

تعداد کولر گازی مورد نیاز برای محیط

در گذشته برای محیط های وسیعی مانند رستوران یا تالارها و ادارات به ناچار از چند کولر گازی استفاده می‌کردند البته اگر از سیستم های مرکزی مانند چیلر استفاده نمی‌کردند.


همچنین بخوانید: آیا از قیمت چیلر تراکمی اطلاعاتی دارید؟


متاسفانه در بعضی اماکن هنوز هم این راه‌حل غیر اصولی را پیش می‌برند، در حالی که امروز با بهره گیری از سیستم‌های داکت اسپلیت و یا اسپلیت مرکزی VRV به راحتی می‌توان علاوه بر داشتن هوایی مطبوع در طول سال در هزینه‌های جاری خود نیز صرفه جویی کنید. نکته قابل توجه دیگر قابلیت کنترل هر یونیت داخلی به صورت جداگانه در سیستم‌های پیشرفته VRV دایکین است که عملا آن را به بهترین گزینه به عنوان سیستم تهویه مطبوع مرکزی ساختمان شما تبدیل می‌کند.

انواع کمپرسور های کولر گازی

همیشه این سوال که کدام کمپرسور کولر گازی بهتر است؟ خریداران این محصول را دچار تردید در انتخاب کولر گازی کرده است از همین رو در این قسمت از راهنمای خرید کولر گازی مفصل از انواع کمپرسورهای کولر گازی و معایب و مزایای آنها خواهیم گفت. کمپرسورها یکی از اصلی ترین قطعات یک کولر گازی محسوب می‌شوند و به آن لقب قلب سیستم تهویه مطبوع را داده‌اند و جالب اینجاست که وظیفه آن در سیکل تبرید تراکمی هم بی شباهت به عملکرد قلب نیست. کمپرسور گاز مبرد را فشرده و داغ کرده و سپس آن را به سمت کندانسور پمپاژ می‌کند. کمپرسورها با توجه به نوع عملکرد و البته ظرفیت یک کولر گازی به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. معمولا در کولر گازی از کمپرسورهای نوع پیستونی و روتاری استفاده می‌شود که هر یک مزایا و معایبی دارند.

کمپرسور پیستونی:

این کمپرسور مانند سیلندر و پیستون به کار رفته در یک خودرو عمل می کند با این تفاوت که به جای بنزین گاز مبرد را فشرده و به سمت کندانسور انتقال می‌دهد. از این کمپرسورها در بسیاری از وسایل سرمایشی از جمله کولر گازی هایی با ظرفیت بالا استفاده می‌شود. یکی از مزیت‌های آن کاربرد گسترده از لحاظ نوع گاز مبرد و تنوع کاربرد در صنایع مختلف است اما این کمپرسورها علاوه بر ابعاد بزرگ و جاگیر از راندمان عملکردی پایینی هم برخوردار هستند که این روزها استفاده از آنها خیلی به صرفه به نظر نمی‌آید.

کمپرسور روتاری:

این نوع کمپرسور با استفاده از دو قطعه مارپیچ و حرکت 360 درجه آنها عمل فشرده سازی و انتقال گاز مبرد را انجام می‌دهد. کمپرسورهای روتاری نسبت به کمپرسورهای پیستونی از راندمان بالاتری برخوردارند و همچنین لرزش و صدای عملکرد آنها به شدت پایین تر است. همچنین این نوع از کمپرسورها به علت نداشتن قطعاتی برای تبدیل حرکت دورانی به خطی از قابلیت اطمینان بالاتری برخوردار هستند. یکی از مهم ترین معایب این کمپرسور هم پایین بودن ظرفیت آنهاست. در واقع در کولر گازی هایی با ظرفیت بالا نمی‌توان از این نوع کمپرسور استفاده کرد چرا که اصلا به صرفه نخواهد بود.

سطح انرژی کولر گازی

سطح انرژی کولر گازی یا به عبارت دیگر برچسب انرژی یک کولر گازی که میزان راندمان عملکردی آن را مشخص می‌کند یکی دیگر از مولفه‌های بسیار مهم و تاثیر گذار در خصوص راهنمای خرید کولر گازی به شمار می‌رود. سطح انرژی هر کولر گازی با توجه به تجهیزات استفاده شده در آن مانند کمپرسور و حتی جزیی‌ترین قطعات بستگی دارد بنابراین می‌توان گفت سطح انرژی یک کولر گازی ارتباط مستقیمی با کمپانی سازنده آن دارد و محصولات کمپانی دایکین ژاپن به عنوان تولید کننده شماره یک جهان در صنعت تهویه مطبوع به طور قطع از بهترین و با کیفیت ترین قطعات برای جهیز کردن کولر گازی و دیگر محصولات خود استفاده می‌کند. در این بین بهره بردن از تکنولوژی‌های به روزی مانند تکنولوژی اینورتر نیز باعث افزایش چشمگیر راندمان عملکردی کولر گازی خواهد شد. با توجه به اینکه کمپانی دایکین تقریبا در تمامی محصولات خود از تکنولوژی اینورتر و دیگر تکنولوژی های به روز دنیا بهره می‌برد تمامی محصولات برند دایکین با برچسب انرژی A+ و بالاتر از آن به بازارهای سراسر دنیا عرضه می‌شوند. اسپلیت دیواری Emura با برچسب انرژی A+++ به عنوان فوق کم مصرف ترین اسپلیت دیواری حال حاضر نیز مدت هاست که در اختیار متقاضیان سراسر دنیا از جمله کشور ایران قرار گرفته است.

کولر گازی در اتاق خواب

صدای کولر گازی چقدر اهمیت دارد؟

صدای کولر گازی نیز یکی از عواملی است که شاید در ابتدا خیلی مسئله مهم و بزرگی به نظر نیاید اما در بعضی کاربری‌ها مانند کتابخانه‌ها، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و یا در زمان‌های به خصوصی مانند شب‌ها، هنگام خوابیدن به راحتی پی به اهمیت این مسئله خواهیم برد. یکی از عواملی که باعث کاهش صدای عملکرد کولر گازی می‌شود مجهز بودن سیستم به تکنولوژی اینورتر است چرا که این تکنولوژی از خاموش و روشن شدن پیاپی سیستم جلوگیری می‌کند که یکی از اصلی ترین عوامل تولید صدای کولر گازی ها محسوب می‌شود. البته در بعضی برندها مانند کمپانی دایکین با استفاده از تکنولوژی های انحصاری صدای عملکرد سیستم‌های تهویه مطبوع خود از جمله کولر گازی ها را به شدت کاهش داده‌اند. کولر گازی دیواری هوشمند Emura با انبوهی از تکنولوژی های به روز دنیا به عنوان یکی از بهترین کولر گازی های حال حاضر دنیا در اختیار متقاضیان قرار گرفه است. این کولر گازی با صدای فوق‌العاده کم پنل داخلی به میزان dBa 19 که به سختی قابل شنیدن است به عنوان یکی از کم صدا ترین نمونه های کولر گازی در دنیا برشمرده می‌شود.

گارانتی کولر گازی به چه صورت باشد؟

شما حتی اگر بهترین برند کولر گازی موجود در بازار را به بهترین قیمت خریداری کنید اما این محصول دارای خدمات پس از فروش مناسبی نباشد قطعا تجربه استفاده خوبی از این کولر گازی نخواهید داشت چرا که با کوچکترین اخلالی در عملکرد کولر گازی دغدغه هایی مانند پیدا کردن تکنسین آشنا به تکنولوژی این سیستم و یا موجودی قطعات مورد نیاز آن موجب نگرانی و یا حتی پشیمانی و منصرف شدن از خرید این برند خواهد شد. خوشبختانه محصولات کمپانی دایکین ژاپن به عنوان پرچمدار این صنعت که از لحاظ کیفیت و مرغوبیت کالاهای تهویه مطبوع حرف اول در جهان را می‌زند سالیان سال توسط شرکت جهان تهویه ریما در کشور ایران وارد شده و در اختیار متقاضیان و سازندگان سرشناس قرار می‌گیرد.

این شرکت دقیقا مطابق با استانداردهای کمپانی دایکین و با استفاده از مهندسین و تکنسین های دوره دیده در خارج از کشور خدمات پس از فروش از جمله سرویس و نگهداری، تعمیر و تامین قطعات این محصولات را در ختیار مشتریان خود می‌گذارد و همواره به تمامی تعهدات خود پایبند بوده است که رضایت مشتریان گواه بر این ادعاست. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات کمپانی و دریافت مشاوره رایگان کافی است با شماره 72315-021 تماس بگیرید و یا اطلاعات خود را به واتسپ شرکت جهان تهویه ریما ارسال فرمایید.

Call Now Button
× Chat
Verified by MonsterInsights