سبد خرید

موارد انتخاب بهترین داکت اسپلیت که باید بدانید

بهترین داکت اسپلیت

سیستم تهویه مطبوع یا همان گرمایش و سرمایش جدای از محل استفاده و نوع کاربری آن موضوع بسیار مهمی است که در هنگام تصمیم گیری باید به عنوان کارفرما یا ساکنین در انتخاب آن  نهایت دقت را به‌کارگیرید. امروزه نه تنها در ایران بلکه در تمامی کشورهای نوین، داکت اسپلیت اینورتر به عنوان اولین و بهترین گزینه برای سیستم تهویه مطبوع شناخته می‌شود؛ به همین دلیل امروز در این مقاله قصد داریم در خصوص موارد انتخاب بهترین داکت اسپلیت بازار و این موضوع که کدام برند بهتر است صحبت کنیم؛ پس همراه ما باشید.

برند های بهترین داکت اسپلیت بازار

اگر به مسیر و نمودار رشد تکنولوژی در طول این سال‌ها نگاهی گذرا داشته باشیم، نقطه عطف تمامی تلاش‌ها و تکنولوژی به‌کار رفته در برند‌های مختلف فراهم کردن حد بالایی از رفاه و آسایش برای ساکنین در کنار کاهش مصرف انرژی بوده است. اگر برای خرید سیستم تهویه مطلوب تصمیم خود را گرفته‌اید و داکت اسپلیت انتخاب نهایی شماست؛ احتمالا سوالاتی از این دست در ذهن شما نقش می‌بندد که در این مقاله در خصوص آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

  1. خصوصیات بهترین داکت اسپلیت بازار چیست؟
  2. بهترین مارک داکت اسپلیت موجود در بازار کدام است؟
  3. برای متراژ‌های مختلف کدام ظرفیت مناسب است؟
  4. قیمت داکت اسپلیت به چه شکل است؟

موارد بالا از جمله سوالاتی هستند که قبل از خرید داکت اسپلیت معمولا ذهن خریداران را به خود مشغول می‌کند؛ امروز قصد داریم در خصوص سوالات بالا کمی بیشتر توضیح دهیم تا در زمان خرید با دغدغه کم‌تر تصمیم نهایی را بگیرید؛ البته گفتنی است که در خصوص قیمت داکت اسپلیت تا زمانی که ابعاد نیاز شما مشخص نشود، ارائه قیمت واحد میسر نیست؛ به همین دلیل تقاضا داریم در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت داکت اسپلیت دایکین با مشاورین جهان تهویه ریما در ارتباط باشید تا با اعزام تیم متخصص به محل، قیمت واحدی به شما ارائه شود.

خصوصیات بهترین داکت اسپلیت موجود در بازار

برای خرید بهترین داکت اسپلیت شما نیاز به بررسی چند پارامتر مهم دارید که می‌توانند میزان اثربخشی داکت اسپلیت را برای شما تعیین کنند؛ ویژگی‌های زیر عمومی هستند و گاهی در دل برخی به دلیل پیشرفت چشمگیر تکنولوژی مزیت‌هایی نهفته است که می‌تواند خود به تنهایی یک عامل مهم برای انتخاب باشند؛ برای مثال سیستم اینورتر کم مصرف در داکت اسپلیت‌های دایکین که در کنار مصرف کم برق با اختلاف دمای بسیار ناچیز در طی کارکرد دستگاه از آن دست ویژگی‌هایی است که می‌توان به عنوان برگ برنده از آن یاد کرد.

نقش قیمت در راهنمای خرید داکت اسپلیت

این موضوع از جانب پیمانکاران کاملا طبیعی است که برای کاهش قیمت‌ها به‌طور کلی به دنبال داکت اسپلیتی با قیمت مناسب باشند؛ اما نکته نهان و مهم در خصوص داکت اسپلیت‌ها که لازم است حتما به آن توجه کنید، این است که برخی وسایل و متریال‌ها حکم امضای کار ما را دارند؛ به همین دلیل هیچ وقت یک پیمان‌کار باتجربه برای چند ده میلیون تومان اختلاف، اعتبار خود را زیر پای نمی‌گذارد؛ البته که باید به یاد داشته باشید کیفیت ارزان نیست.

موضوع قیمت نه تنها برای پیمانکاران بلکه برای ساکنین هم مهم است؛ اما تصور کنید که در صورت استفاده از یک دستگاه تهویه مطبوع ایده‌آل، بعد از مدتی هزینه این دستگاه از طریق کاهش هزینه انرژی جبران می‌شود؛ پس رضایت پیمانکار و ساکنین از مزایای اصلی بهترین داکت اسپلیت بازار به شمار می‌رود.

ابعاد یونیت داخلی

به دلیل محدودیت‌های موجود در فضای سقف لازم است تا از برند‌هایی استفاده کنید که ابعاد کوچک‌تری در یونیت‌های خود دارند تا فضای کمتری از ارتفاع سقف شما، درگیر ابعاد یونیت داخلی شود.

حداکثر طول لوله کشی مسی درج شده

یکی از مواردی که در خصوص ویژگی‌های بهترین داکت اسپلیت موجود در بازار مطرح است و لازم می‌بینیم تا حتما به آن توجه شود؛ حداکثر میزان طول لوله مسی تا متراژی است که افت فشار در آن بسیار کم بوده و می توان نادیده گرفت؛ این موضوع زمانی مطرح می‌شود که شما قصد استفاده از یونیت خارجی در بالاپشت بام را دارید؛ اما به دلیل افزایش طول لوله و به تبع آن افت فشار، کمپرسور برای جبران اختلاف دما فشاری بیش از حد را متحمل می‌شود که باعث خرابی آن خواهد شد؛ پس در زمان خرید حتما به این موضوع توجه کنید که آیا برند تولید کننده چاره‌ای برای این مشکل اندیشیده است یا خیر.

تک یا سه فاز بودن انواع داکت اسپلیت

یکی از قسمت‌های مهم راهنمای خرید بهترین داکت اسپلیت تک یا سه فاز بودن برق داکت اسپلیت است. در خصوص تک یا سه فاز بودن برق باید بگوییم که این موضوع کاملا به نوع کاربری وابسته است؛ برای مثال شما برای یک آپاراتمان با دستگاه 36000btu /hr دایکین می‌توانید از برق 50A تک فاز استفاده کنید و دستگاهای داکت اسپلیت دایکین با ظرفیت 48000  به بالا از برق ۳فاز استفاده کنید.

میزان صدای انواع داکت اسپلیت

یکی از نکات منفی داکت اسپلیت‌ها که لازم است حتما در زمان خرید حواستان به آن باشد؛ میزان آلودگی صوتی تولید شده است که با  dB نمایش داده می‌شود؛ بدیهی است که این میزان در خصوص داکت اسپلیت اینورتر بسیار کم‌تر از داکت اسپلیت های معمولی است؛ زیرا در نوع معمولی کمپرسور با میزان دور ثابت کار می‌کند؛ این درحالی است که در نوع اینورتر دور کمپرسور براساس نیاز مخاطب متفاوت است و همین موضوع در کاهش آلودگی صوتی دستگاه تاثیر بسزایی دارد.

کم صدا ترین داکت اسپلیت جهان

نکته مهم

در داکت اسپلیت معمولی و در برند‌های مطرحی هم‌چون دایکین با بکارگیری تکنولوژی موتورهای DC به جای AC به کار گرفته می‌شود که سرآمد آن کاهش صدا به میزان چشمگیری خواهد بود.

استفاده از ظرفیت مناسب و ایده‌آل

ظرفیت یکی دیگر از عوامل کلیدی در راهنمای خرید داکت اسپلیت است؛ به همین دلیل ما در جدول زیر به صورت کاملا تقریبی و براساس شرایطی هم‌چون سکونت در شهر تهران، ارتفاع سقف و کف 8/2 ، بدون تجمع نهان و افزایش ناگهانی دما؛ بدون نمای شیشه یا ضلع شیشه‌ای به ویژه در قسمت غربی از شرایطی است که جدول زیر در آن کارایی دارد.

ظرفیت داکت اسپلیت واحد های وسط و همکف (m2) واحد‌های زیر پشت بام (m2)
18000 Max40 Max25
24000 Max50 Max30
30000 Max60 Max40
36000 Max85 Max60
48000 Max110 Max75
60000 Max150 Max100

مروری برخلاصه مطالب گذشته

داکت اسپلیت وسیله‌ای سرمایشی و گرمایشی است که به دلیل کارایی مناسب به عنوان یک گزینه ایده‌آل برای سیستم سرمایش و گرمایش منازل شناخته می‌شود.
حالت سرمایش مانند کولرهای گازی به صورت تبرید گاز که می توان برای کاهش مصرف برق با اضافه کردن کویل آبگرم میزان برق مصرفی را به شکل چشم گیری کاهش داد.
موارد ارائه شده در بالا مانند قابلیت اینورتر، میزان ظرفیت، دسیبل صدا، حداکثر لوله کشی مسی از آن دست اطلاعاتی هستند که در زمان خرید باید حتما به آن‌ها توجه ویژه داشته باشید.

آشنایی با بهترین مارک داکت اسپلیت

برای معرفی برند بهترین داکت اسپلیت منابع مختلفی وجود دارد که ترتیب ارائه در آن‌ها متفاوت است؛ اما نکته ثابت در میان تمامی آن‌ها وجود برند دایکین به عنوان رتبه‌های ابتدایی است که این موضوع بیان‌گر کیفیت این برند ژاپنی است؛ برای اثبات این موضوع و سهولت در روند انتخاب شما لازم است به بررسی مواردی بپردازیم که به عنوان مزیت‌های شاخص برند دایکین شناخته می‌شود؛ اما قبل از آن لازم است که با لیست بهترین مارک داکت اسپلیت موجود در بازار آشنا شوید:

  • Daikin
  • LG
  • Carrier
  • Toshiba
  • Samsung
  • Hitachi
  • Hisense
  • Panasonic
  • برندهای ایرانی مانند کیسان و ایران رادیاتور

DAIKIN بهترین برند داکت اسپلیت

Daikin به ژاپنی (ダイキン工業) با داشتن بیش از 90 سال قدمت، تاریخ تهویه مطبوع جهان را با تکنولوژی‌ها و محصولات نوآورانه، ساخته است. شرکت دایکین در سال ۱۹۲۴ توسط آکیرا یامادا تأسیس شد و در سال ۱۹۵۳ برای نخستین بار اقدام به ساخت و تولید کولرهای دو تکه (اسپیلت) نمود که تحول بزرگی در طراحی دستگاه‌های سرمایشی بوجود آورد.

دایکین بهترین داکت اسپلیت کم مصرف جهان

در سال 2006 میلادی کمپانی دایکین، شرکت مک کوی McQuay را به ارزش تقریبی 3 میلیارد دلار و در سال 2012 شرکت گودمن Goodman را به ارزش تقریبی 4 میلیارد دلار خریداری کرد. دایکین چالش های جدید را پیگیری کرده و پیشرفت و رشد مداوم را ادامه می دهد؛ به‌گونه‌ای که این برند بالاترین فروش در زمینه تهویه مطبوع را در سال 2015 میلادی کسب نمود و تبدیل به برند شماره یک پرفروش در این زمینه گردید.

بیشتر بخوانید: کم مصرف ترین داکت اسپلیت چیست؟

بهترین داکت اسپلیت‌های دایکین

اگر پس از تحقیقات فراوان و مطالعه چندین راهنمای خرید داکت اسپلیت، هدف شما خرید داکت اسپلیت‌های دایکین است؛ بابت حسن سلیقه به شما مشتری عزیز تبریک می‌گوییم. مدل‌های داکت اسپلیت‌های دایکین به شرح زیر هستند که لازم است در خصوص هرکدام به شما توضیحاتی ارائه دهیم.

داکت اسپلیت دور ثابت دایکین سری FDMRN

سرمایش +A دور ثابت گاز مبرد R410 حاره‌ای

ویژگی‌های شاخص:

  • بدون تکنولوژی اینورتر و با قابلیت ON و OFF در دسترس شماست.
  • ابعاد ایده‌آل با توجه به ظرفیت 37 الی 43 سانتی متر.
  • قابلیت نصب کویل آبگرم جهت تامین گرمایش دستگاه بدون مصرف برق.
  • بهره‌مندی از تکنولوژی ژاپن و ساخت مالزی.
  • دارای کمپرسور تروپیکال با قابلیت کارکرد تا دمای +54 درجه سانتیگراد
  • پرتاب بلند باد برای رفع مشکل سرمایش و گرمایش
  • یونیت داخلی و خارجی کم صدا با کم‌ترین میزان دسیبل
  • کاهش مصرف انرژی حتی برای داکت اسپیلت‌های دور ثابت
  • قابلیت لوله کشی افقی 50 متر و عمودی 30 متر مانع محدودیت در نصب می‌شود و دست شما برای استفاده از یونیت بازتر می‌شود.
  • فیلترهای نانو نصب شده در مسیر برگشت هوا حسی تازه‌تر به شما مصرف کننده گرامی هدیه می‌کند.
  • یونیت‌های بیرونی دایکین به واسطه استفاده از فن‌های طلایی به‌کار رفته در شرایط محیطی پایدار خواهد بود.

نکته مهم: حالت Turbo و Sleep در داکت اسپلیت‌های دایکین شرایط ایده‌آل‌تری را برای ساکنین فراهم می‌کند؛ در حالت Turbo مدت زمان تغییر دما با افزایش کارکرد و پرتاب باد با حداکثر توان کاهش پیدا می کند و در حالت Sleep می توان در ساعات مشخصی از روز با برنامه ریزی دستگاه خود را خاموش کنید.

همچنین شما می توانید با قراردادن دستگاه خود در حالت Quiet از صدای کم دستگاه خود در هنگام خواب بهره ببرید.

داکت اسپلیت‌های دایکین با ضمانت جهان تهویه ریما شامل کارت طلایی گارانتی 60 ماهه کمپرسور و 24 ماهه قطعات از تاریخ نصب دستگاه هستند.

کلام آخر

دایکین بهترین داکت اسپلیت موجود در بازار براساس نظرات موجود است، از قابلیت‌های فراوان تا مصرف بسیار کم انرژی همه در کنار هم به عنوان عوامل مهم در انتخاب داکت اسپلیت‌های دایکین است که در این مقاله با عنوان راهنمای خرید داکت اسپلیت به آن پرداخیتم. جهان تهویه ریما تنها نماینده رسمی دایکین در ایران آماده است تا توسط کارشناسان زبده خود به تمامی سوالات شما پاسخ دهد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد قیمت اسپلیت مرکزی با ما در تماس باشید.

Call Now Button
× Chat
Verified by MonsterInsights