سبد خرید

آشنایی با کم مصرف‌ ترین داکت اسپلیت، محاسبه میزان مصرف برق

کم مصرف ترین داکت اسپلیت

استفاده از کم مصرف‌‌ ترین داکت اسپلیت موجود در بازار، هدف بسیاری از پیمانکاران و ساکنین است؛ در واقع در میان تمامی گزینه‌های موجود این داکت اسپلیت است که با داشتن بیشترین مزیت به عنوان اولین و بهترین سیستم تهویه مطبوع شناخته می‌شود؛ اما همین اولین و بهترین به دلیل مصرف برق چشمگیر به عنوان یک دغدغه بزرگ برای ساکنین و پیمانکارانی که به امضا کار خود اهمیت می‌دهند تبدیل شده است؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم در کنار معرفی کم مصرف‌‌ ترین داکت اسپلیت موجود در بازار میزان مصرف انواع داکت اسپلیت را بررسی کنیم.

آشنایی با داکت اسپلیت کم مصرف

در بالا به این موضوع اشاره کردیم که داکت اسپلیت به عنوان گزینه اول سیستم تهویه مطبوع هر ساختمان شناخته می‌شود؛ عمده‌ترین دلیل این موضوع در تفاوت داکت اسپلیت و کولر گازی در مصرف برق خلاصه می‌شود؛ با ورود تکنولوژی اینورتر به صنعت تهویه مطبوع این موضوع یعنی مصرف برق به نوعی کم رنگ شد؛ البته که خود تکنولوژی اینورتر هم در مدل‌ها و سری‌های مختلف میزان مصرف برق متفاوتی را دارند؛ پس همراه ما باشید تا با بررسی تمامی موارد بهترین گزینه ممکن را به شما عزیزان معرفی کنیم.

کدام برند کم مصرف ترین داکت اسپلیت موجود در بازار است؟

برندهای بی‌شماری در بازار سیستم تهویه مطبوع وجود دارند، از برندهای ایرانی گرفته تا برندهای خارجی که در بازار موجود هستند؛ اما مهم‌ترین نکته در خصوص انتخاب برند کارایی آن یا بهتر است بگوییم راندمان آن است؛ یعنی در ازای مصرف چه میزان از انرژی انتظارات ساکنین را برآورده می‌کند؛ در واقع کم مصرف‌ترین داکت اسپلیت موجود در بازار باید با کم‌ترین میزان هدر رفت انرژی یا همان راندمان انرژی A و یا در مرحله دوم B بهترین راندمان ممکن را به همراه داشته باشد.

داکت اسپلیت چیست؟

داکت اسپلیت چیست؟ سوالی که قبل از پرداختن به هر موضوعی برای کسب نگرش بهتر لازم است تا به آن پاسخ دهیم. در سال‌های گذشته سیستم سرمایش از گرمایش مجزا بود و همین موضوع باعث افزایش میزان هزینه‌های انرژی به میزان چشم‌گیری می‌شود؛ پس از گذشت سالیانی چند تن از محققین به این نتیجه رسیدن که می‌توانند با بهره‌گیری از دانش خود سیستم سرمایش و گرمایش را با یک دیگر ادغام کنند که اسپلیت نام داشت. این دستگاه به طور کلی از یک هواساز و یک کندانسور تشکیل شده است و توسط مجموعه‌ای از لوله‌های مسی به هم متصل شده‌اند.  

کم مصرف ترین مارک داکت اسپلیت

کندانسور از چندین مورد از اجزای کلیدی تشکیل شده است که می‌توانیم به کمپرسور، اکومولاتور، فن و … اشاره کنیم؛ همچنین هواساز نیز شامل کویل DX، کویل آب گرم، موتور و پروانه فن، سینی درین و … است. هواساز داکت اسپلیت به صورت توکار درون سقف نصب می‌شود و با استفاده از کانال کشی هوا را به اتاق‌ها و سایر مکان‌ها انتقال می‌دهد. گفتنی است که داکت اسپلیت‌ها برای سرمایش و گرمایش عملکردی هم‌چون کولرهای گازی دارند، با این تفاوت که بصورت پنهان در سقف می باشد و ظرفیت های بالاتری نسبت به کولرگازی را می تواند فراهم آورد.

کدام المان‌ها در کاهش میزان مصرف داکت اسپلیت‌ها دخیل هستند؟

همان‌طور که گفتیم داکت اسپلیت به عنوان یکی از کم مصرف‌ترین سیستم‌های تهویه مطبوع شناخته می‌شود که به نسبت کولر گازی آن هم به دلیل تفاوت در سیستم گرمایشی است؛ اما همین میزان مصرف برق هم تاحدودی زیاد است و پیمانکاران و مصرف کنندگان به دنبال دستگاهی هستند که این میزان را تا حد چشم‌گیری کاهش دهد. به همین دلیل موارد زیر در کاهش میزان مصرف برق تاحدود زیادی دخیل هستند.

تاثیر برند در کاهش میزان مصرف آن

بهترین داکت اسپلیت از نظر مصرف انرژی بدون شک دایکین است؛ این برند با توجه به بهره‌مندی از تکنولوژی اینورتر که جلوتر به صورت مفصل در مورد آن  صحبت می‌کنیم هزینه برق و انرژی مصرفی را تا حد چشم‌گیری کاهش داده است. سایر برندهای معتبر که می‌توانیم از آن‌ها به عنوان کم مصرف ترین داکت اسپلیت یاد کنیم به شرح زیر هستند:

  • میتسوبیشی
  • توشیبا
  • ‌هایسنس
  •  هیتاچی
  • پاناسونیک
  • سامسونگ
  •  ال جی
  • مدیا
  •  اجنرال
  •  گری

برچسب میزان راندمان انرژی یا جدول راندمان بالا

Energy Efficiency Rating یا جدول مصرف انرژی از آن دست مواردیست که به نوعی می‌تواند یکی از راهکارهای نمایش میزان مصرف انواع داکت اسپلیت باشد. در این جدول که از A تا G رتبه گذاری شده است میزان راندمان انرژی را بازگو می‌کند که در آن A به عنوان بیشترین راندمان و G به عنوان کم‌ترین راندمان درنظر گرفته می‌شود. البته که برخی از برندها فاقد این جدول برچسب هستند و میزان مصرف خود یا همان راندمان را در قالب جدولی دیگر ارائه کرده‌اند.

کمپرسور ایده‌آل و نقش آن در میزان مصرف انواع داکت اسپلیت

همان‌طور که در خصوص نحوه کارکرد داکت اسپلیت گفتیم؛ کمپرسورقلب تپنده سیستم داکت اسپلیت می باشد که وظیفه آن کمپرس و افزایش فشار جریان مبرد است. زمانی که داکت اسپلیت  متحمل فشار اضافه و مطابق با شرایط جغرافیایی باشد، این موضوع مشهود است که مصرف برق به میزان چشم‌گیری کاهش یابد؛ اما با توجه به این موضوع که کمپرسور قلب سیستم سرمایشی داکت اسپلیت محسوب می‌شود، کدام کمپرسور مناسب چه جغرافیایی است؟

  • در صورتی که منطقه گرم و مرطوب باشد، باید از داکت اسپلیت دارای کمپرسور پیستونی استفاده کرد؛
  • در مناطقی با آب هوای معتدل معمولا کمپرسور داکت اسپلیت باید از نوع روتاری باشد؛
  • کمپرسور اسکرال برای هر شرایط جوی یک گزینه ایده‌آل شناخته می‌شود که این موضوع مزیت این نوع کمپرسور را به نسبت بقیه نمایش می‌دهد.
کم مصرف ترین داکت اسپلیت ایران

اگر به یاد داشته باشید در بالا به این موضوع اشاره کردیم که دایکین به عنوان کم مصرف ترین داکت اسپلیت شناخته می‌شود؛ یکی از دلایل این ادعا درون سازی کمپرسورها در کارخانه دایکین است. زمانی که کمپرسورها در شرکت تولید کننده تولید شوند سر انجام آن هم‌خوانی بیشتر قطعات خواهد بود که تاثیر مستقیم آن، در کاهش مصرف انرژی خلاصه می‌شود.

برای خرید داکت اسپلیت دایکین می توانید از کارشناسان جهان تهویه ریما مشاوره بگیرید.

بهر‌مندی از تکنولوژی اینورتر

احتمالا نام اینورتر را در کنار کم‌ مصرف ترین داکت اسپلیت و کولر گازی شنیده باشید، اما رابطه این واژه با مصرف کم برق چه ارتباطی دارد؟

واژه اینورتر دقیقا مفهومی برعکس با قابلیت ON و OFF دارد. نحوه کارکرد به این صورت است که سیستمی با نام Inverter در کنار کمپرسر جا ساز شده است که وظیفه آن کاهش یا افزایش دور کمپرسور، دقیقا مطابق با میزان درخواستی برودت یا حرارت درخواستی از جانب کاربر است. فرض کنید شما در ساعتی از روز به دلیل افزایش یا کاهش دما به 50% توان دستگاه نیاز دارید که داکت اسپلیت اینورتر این مهم را برای شما فراهم می آورد؛ این درحالی است که دستگاه های معمولی فقط می توانند با ظرفیت 100 % کارکنند که این امر علاوه بر افزایش استهلاک دستگاه باعث افزایش مصرف برق می شود و شما باید هزینه 100% انرژی که دستگاه مصرف می‌کند را بپردازید.

از دیگر مزیت‌های شاخص تکنولوژی اینورتر می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که دمای محیط به صورت یکپارچه ثابت می‌شود و فقدان بزرگی که سایر داکت اسپلیت‌ها با اختلاف دمای 5 درجه ای داشتند به چشم نمی خورد؛ البته که تکنولوژی به‌کار رفته در داکت اسپلیت‌های دایکین از نوع اینورتر فوق کم مصرف است و همین موضوع کافیست تا شما با کمترین میزان هزینه ممکن بیشتر بازدهی را داشته باشید؛ شما می‌توانید با مراجعه به کاتالوگ‌های موجود در انتهای این بلاگ اطلاعات کافی از میزان مصرف انواع داکت اسپلیت دایکین کسب کنید و برای خرید داکت اسپلیت اینورتر دایکین با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کلام آخر

مواردی که در بالا به آن‌ها پرداختیم مانند نوع کمپرسور و تکنولوژی اینورتر از عوامل دخیل در کاهش مصرف داکت اسپلیت هستند. کم مصرف ترین داکت اسپلیت موجود در بازار برند دایکین است که با بهره‌مندی از تکنولوژی روز ژاپن بهترین بازدهی را به نسبت انرژی مصرفی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به کاتالوگ‌های ارائه شده در بالا به ریز اطلاعات داکت اسپلیت دایکین دست یابید.

Call Now Button
× Chat
Verified by MonsterInsights